Het BCTE Team

 

 

Patrick RoggemansVoorzitter – patrick.francois.roggemans@gmail.com
Patrick heeft als Ir met een MBA zijn sporen verdient bij Belgische, Amerikaanse en Zweedse Multinationals actief in Engineering, Productie , Machinery en Processing. En is via omwegen in Thailand, Denemarken en Franrijk zich meer gaan richten op KMO’s in België.Sinds 2011 is Patrick bedrijvig als CEO en/of boardmember en/of Partner bij verschillende KMO’s actief in Engineering, Voeding & Pharma, Distributie , B2B en B2C. Parallel hiermee is hij ook actief in de RvB van een VZW die zich toespitst op het helpen van mensen met bepaalde moeilijkheden.
Roland De Wolf Vice-Voorzitter – roland.de.wolf@telenet.be
Roland is een ontwikkelaar en heeft via middelgrote en grote industriële bedrijven internationale ervaring opgedaan. Omdat hij zelf zijn eerste stappen in een familiebedrijf heeft gezet, heeft hij een sterk KMO-gevoel.
Vandaag is hij lid van drie raden van bestuur van productiebedrijven om hen te ondersteunen in hun behoefte aan structuur en groei. Hij  geeft eveneens zijn energie in  twee raden van bestuur van VZW’s met sociaal doel. Hij is coach voor BEAngels in de wereld van Start-Up’s en gecertificeerde bestuurder bij het Guberna Instituut. Hij blijft zeer betrokken bij de KMO dankzij zijn opleiding tot “adviseur Familie Bedrijven” bij IFB en zijn partnerschap met Family Business Transmission, een bedrijf dat actief is op het gebied van de overdracht van familiebedrijven.
Arnold Demeulenaere – Penningmeester – arnold@academ.be
Steeds op zoek om de KMO te ondersteunen, en de next gen opmerkzaam te maken voor de opportuniteiten van het familiebedrijf, zelfs al is het niet volmaakt. Arnold is na een opleiding in accountancy fiscaliteit en sociale wetgeving gedurende een 5 tal jaar actief geweest bij een Big Four Accountant om daarna een eigen Kantoor op te richten met als doel eerstelijnsadviseur te zijn op gebied van accountancy, bedrijfsvoering en vermogen voor de familiale KMO en vrij beroeper, met een focus op lange termijn relaties.
Olivier Thuybaert – Secretaris Generaal – olivier@thuysbaert.be

Olivier Thuysbaert is jurist, kandidaat-notaris en Master in Real Estate. Na tien jaar in het notariaat ging hij aan de slag bij een aantal grote vastgoedbedrijven, waar hij verantwoordelijk was voor de juridische zaken, maar ook snel voor de algemene leiding van de bedrijven en hun (her)structurering. Hij was achtereenvolgens lid van het directiecomité, raad van bestuur, COO of vennoot in deze bedrijven en is sinds 2018 actief in het structureren en coördineren van vastgoedprojecten voor industriële of familiale groepen. Hij was ook jarenlang voorzitter van een VZW die tentoonstellingen van hedendaagse Europese kunstenaars organiseerde in groene ruimtes in Brussel. Hij vervoegt BCTE in 2023.

Jane BetschBestuurder – jane@widido.be

Opgeleid als comédienne, is communicatie haar gereedschap en Jane heeft maar één credo: “Make it possible”. Ze werkt al bijna 20 jaar samen met bedrijven in de sector en haar ervaring in R&D, verkoop, productie en HR, gecombineerd met haar interpersoonlijke vaardigheden, brengen de verschillende spelers samen om aan hetzelfde project te werken, met respect voor elkaars belangen. Er wordt vaak gezegd dat ze een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen heeft. Haar multisectorale kennis stelt haar in staat om met creatieve oplossingen te komen voor klanten die op zoek zijn naar oplossingen op maat, of het nu gaat om virtuele of augmented reality of softwareontwikkeling op maat.

Sibylle du BusBestuurder – sibylle.dubus@governow.be
Steeds op zoek naar ontdekkingen,  nieuwe richtingen om de beslissers te ondersteunen – zijnde het familiale aandeelhouders, management van een onderneming, leden van de nieuwe generatie, bestuurders van KMO’s of openbare instanties – Sibylle begeleid ze, geeft ze de middelen en daagt ze uit.Haar ervaring als econoom, haar opleiding en ervaring als coach en organisatie systemicus en haar sterke ervaring in de bedrijven laten haar toe te kunnen luisteren en een duidelijk taal te gebruiken wat  buitengewoon en waardevol is op het gebied van het beleid van de aandeelhouders en het bestuur van een onderneming.
François PetreBestuurder – francois@elevicto.be

François is een gepassioneerd ondernemer en richtte in 2006 Holspeed op, een IT-dienstenbedrijf, terwijl hij een master in bedrijfsbeheer volgde bij Ichec en zijn eerste baan bij Euroclear Bank, die hij al snel verliet om zich volledig aan het ondernemerschap te wijden. Na de verkoop van Holspeed in 2015 wordt hij CEO van Oxygis, een uitgever van cartografische software die gespecialiseerd is in de inventarisatie en het onderhoud van verschillende activa en uitrustingen.
Tegelijkertijd wordt hij medeoprichter en CEO van Aloalto, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling van op maat gemaakte IoT- en big data-software voor industriële groepen. Hij lanceert ook Up2Rent, een gezamenlijke app die verhuur en vastgoedbeheer centraliseert voor vastgoedinvesteringsfondsen, agentschappen, grote verhuurders en hun huurders.
Met een bijzondere interesse in de productie en verwerking van grondstoffen, wordt François aanvullend landbouwer en is hij bestuurder bij Green Frix, een bedrijf dat een technologie heeft ontwikkeld waarmee petroleumderivaten kunnen worden vervangen door plantaardige materialen in de samenstelling van cosmetica, verf en smeermiddelen.

Pascale Schütz Bestuurder – pascale.schutz@mercuriurval.com
Pascale Schütz, fr-nl-engl., Master in Commerciële en Financiële Wetenschappen, begin haar carrière in 1991, in een textiel KMO, gevolgd door 5 jaren bij L’Oréal in verkoop, marketing en teammanagement. Sinds 1996 bij Mercuri Urval, internationale leider in werving en ondersteuning van managers en gespecialiseerde profielen en vandaag Group Director met lokale en globale actieradius vanuit België. Pascale werkt samen met KMOs en helpt hun bestuur te verbeteren, inclusief door evaluaties van Raden van Bestuur. Haar ervaring met grote groepen stelt haar in staat hun best practices op een aangepaste manier aan KMOs om te zetten. Haar motivatie is : BCTE dichter bij het lokale economische weefsel te brengen en bijdragen aan de ontwikkeling en toename van de leden.
Veerle ValaertBestuurder – veerle@sequenz.be
Veerle heeft als organisatiepsycholoog en bedrijfsadviseur ervaring opgedaan binnen grote instituten als BPost en Stad Gent. Ze ging vervolgens als Management Consultant aan de slag bij Möbius, Sint-Martens-Laten en startte in 2016 haar eigen vennootschap, gericht op families en familiebedrijven. Dit deed ze parallel met haar rol als Mental Coach bij reactivatietrajecten na depressie of burn out.  Vandaag is ze co-founder van Sequenz, een compagnon-de-route voor families met een visie en familiebedrijven met een strategie. Veerle is verantwoordelijk voor het empoweren van de next gen, de familiale contacten en het opstellen van werkbare familiale structuren.Voor BCTE zet ze sinds begin 2022 haar schouders onder BCTE Start, een spin-off van BCTE, gericht op jonge ondernemers in en rond Gent, die aan de hand van ervaringen en authentieke verhalen hun individuele en collectieve intelligentie rond de werking en de meerwaarde van Raden Van Bestuur, verhogen.
patrickvanhoutryve-small Patrick van Houtryve Stichtend Lid – Erevoorzitter – patrick.vanhoutryve@bcte.be

Patrick heeft het belangrijkste deel van zijn loopbaan besteed aan de leiding van een industriële groep actief in Europa en in de Verenigde Staten. Hij boeit zich reeds meer dan 30 jaar lang voor familiale KMO’s die hij begeleidt met zijn raad. Hij begeleidt met een bijzondere aandacht jonge ondernemers en vennootschappen in crises.

 

Daan De Wever Ambassadeur – daan.dewever@destiny.eu

Master in Financieel Management, hij startte zijn carrière in 2001. Vanaf het prille begin liet hij zijn ondernemersgeest de vrije loop gaan. Zo richtte hij in zijn beginjaren samen met broer Samuel Belgian Network Solutions (Benesol) op. Leidde hij in 2004 (samen met de CEO) de succesvolle opstart van Infranea. En stampte hij Destny uit de grond in 2008.

Vandaag is Daan CEO van Destny. In deze scale-up ontdekte hij een echte kans om zijn ervaring in de informatie- en dienstenindustrie toe te passen, evenals vaardigheden in M&A, management en het coachen van een jong, dynamisch team. Hij bracht Destny groot op een duurzame manier. Van de eerste overnames in België, Nederland en Frankrijk, tot recente overnames in Zweden en Denemarken. Vandaag is Destny – onder leiding van Daan – dé Europese leider in veilige Cloud Communicatie voor de KMO markt.

Een meerwaarde bieden, dat is het uitgangspunt van Daan. Dat doet hij in de KMO’s die hij zelf opricht, maar ook in de markt die hij helpt bij zijn digitale transformatie.

 

Peter Sarasyn Ambassadeur – peter.sarasyn@pivopartners.be

CEO, (onafhankelimailto:daan.dewever@destiny.eujk) bestuurder en (digitale) business transformatie leider met internationale ervaring in groei -en turnaround strategische planning en implementatie, en met een passie voor duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen met teams van experts en gedreven talenten.
Vandaag staat Peter aan het hoofd van een Belgisch familiale holding actief in zorgmeubilair, interieur zorgconcepten, en medical devices voor ziekenhuizen en zorginstellingen. In het verleden heeft hij “hospital governance” bestudeerd en voor de Raad van Bestuur van een ziekenhuis aanbevelingen geformuleerd voor een optimalisatie van hun werking.

Daarenboven fungeert hij reeds verschillende jaren in verschillende bestuursorganen en daarbij heeft Peter de spelregels geleerd om effectieve impact te hebben op de besluitvorming van een organisatie. Daarnaast heeft hij een pragmatische kijk op doorbraken realiseren tijdens een crisis en/of voor bedrijven met buitengewone uitdagingen. “Willen winnen” is zijn uitgangspunt als hij zich engageert om (familiale) aandeelhouders bij te staan en bedrijven te leiden.

Peter gelooft in netwerken van teams en in de kracht van diversiteit. Met name zet hij zich via BCTE START in om jonge(re) mensen te begeleiden om als bestuurder (eerste) ervaringen op te doen.

Thomas Decamps Actief lid  – thomas.decamps@liftinc.be

Thomas, landbouwkundig ingenieur, heeft 15 jaar van zijn carrière gewijd aan het bankwezen bij Belfius en daarna bij Bank Van Breda.
Van het adviseren van ondernemers en directeuren tot district manager, in Brussel en Waals-Brabant, heroriënteerde hij zijn carrière in 2022 om zelfstandig ondernemer te worden.

Hij ging aan de slag bij een kmo die actief is in de sector van onderhoud en modernisering van liften, als managing directeur. Deze nieuwe stap maakt deel uit van een partnerschap met de oprichter van Liftinc en externe investeerders, en opende de deur naar 2 bestuursmandaten. Als lid van de BCTE sinds 2016 is hij ook betrokken bij de missie over goed bestuur voor KMO’s en is geïnspireerd door de menselijke relaties die dit rijke netwerk van leden biedt.